• Ga toch fietsen! Fontys beste fietswerkgever 2024.

    • 19 maart
    • Uitgelicht

    Fontysmedewerkers vinden hun werkgever de beste werkgever van 2024 – en zij niet alleen. Ook de jury van Ons Brabant Fietst is van mening dat Fontys ‘vooruitstrevend fietsbeleid hanteert dat zowel praktisch als creatief is.’ Drie fietsende collega’s over de voordelen van het stalen ros.

  • Vodcastserie Talentgericht onderwijs: Zo doen wij dat!

    • 18 maart
    • Talentgericht

    Fontys is volop aan de slag met het (verder) vormgeven van Talentgericht onderwijs. Dat gebeurt op diverse vlakken: onderwijskundig, in processen en systemen en op het gebied van professionalisering. Wat er precies gebeurt binnen de Fontysinsituten laten we graag zien en horen via de nieuwe Vodcastserie Talentgericht onderwijs: Zo doen wij dat!

  • Talentgericht onderwijs bij Fontys

    • 17 maart
    • Talentgericht

    Vanaf 2027 zal elke Fontys opleiding Talentgericht onderwijs aanbieden. Maar hoe ziet Talentgericht onderwijs er dan uit? In deze video vertellen Fontys studenten en docenten en twee partners uit het werkveld vanuit vijf uitgangspunten voor leren hoe we samen Talentgericht onderwijs vormgeven.

  • Inspirerende ontmoeting tussen Fontys en Deense partner

    • 17 februari
    • Internationalisering

    Eind januari vond een bezoek plaats van de internationale Fontyspartner VIA University College Denemarken. Elf medewerkers waaronder acht dienstendirecteuren, de Vice-rector en twee strategisch bestuursadviseurs van VIA werden verwelkomt op de campus in Eindhoven.

  • HARP gaat de volgende fase in

    • 12 februari
    • Wendbaar

    Binnen HARP (Harmonisatie Processen Bedrijfsvoering) is de IST-fase afgerond. We hebben tijdens deze fase een goed beeld gekregen van de huidige situatie van onze bedrijfsvoeringsprocessen. We gaan nu de volgende fase in, de SOLL fase. Per werkstroom komen we tot een ontwerp van de gewenste situatie.

  • E-learning Omgangsvormen: Aan de slag met sociale veiligheid

    • 11 februari
    • Inclusief
    • Uitgelicht

    Een veilige leer- en werkomgeving is een gedeelde verantwoordelijkheid. Leidinggevenden spelen hierin een cruciale rol door het juiste voorbeeld te geven, maar ook van jou als medewerker wordt verwacht dat je bijdraagt aan een klimaat waarin iedereen zich veilig voelt. Volg nu de nieuwe e-learning ‘Omgangsvormen’. Zo werken we samen aan een sociaal veilige omgeving voor studenten en collega’s.

  • Fontys brengt formatie in lijn met dalende studentenaantallen: ‘Aanvullende maatregelen zijn nodig’

    • 4 februari
    • Wendbaar

    Fontys staat voor een uitdagende periode. De dalende studentenaantallen dwingen ons om de formatie in balans te brengen, een boodschap die tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst op 6 januari door Joep Houterman werd benadrukt. Hoewel er al maatregelen zijn genomen om de natuurlijke uitstroom te stimuleren, zijn aanvullende stappen noodzakelijk voor Fontys. Wat betekent dit voor medewerkers? In dit bericht beantwoordt Frans Möhring, namens het college van bestuur, de belangrijkste vragen.

  • Gluren bij de buren: Hoe ziet Talentgericht onderwijs er in de praktijk uit?

    • 3 februari
    • Talentgericht

    Gluren bij de buren is een nieuwe videoreportage die draait om het uitwisselen van ideeën, het delen van goede praktijkvoorbeelden en het ontdekken van mogelijkheden van Talentgericht onderwijs bij Fontys. Door een kijkje te nemen bij diverse opleidingen, krijg je niet alleen inzicht in hoe anderen Talentgericht onderwijs vormgeven, maar word je ook geïnspireerd om met een frisse blik naar je eigen onderwijspraktijk te kijken.

  • Kwartaal IVent: samen focus aanbrengen op informatievoorziening

    • 29 januari
    • Wendbaar

    Veel instituten en diensten hebben wensen die zowel direct als indirect impact hebben op het gebied van informatievoorziening (IV). ‘De vraag is veel groter dan onze capaciteit. Daarom focussen we ons op producten die, bij voorkeur voor heel Fontys, strategisch van waarde zijn. Voldoet een aanvraag niet aan de eisen, dan moeten we nee zeggen.