• ‘Zoals Esther mij begeleid heeft, wil ik ook mijn leerlingen begeleiden’

• 28 maart
    • Talentgericht

Wie denkt dat deeltijdstudenten hun studie er wel ‘even bij doen’ heeft het mis. Dit is een groep die héél veel ballen hooghoudt. Dat er dan wel eens een bal valt, zeker tijdens of na de roerige coronaperiode, is begrijpelijk. Op de Pedagogisch Technische Hoogeschool is studentcoach Esther van de Burgt er voor deze studenten. Dankzij NPO-gelden.

• ‘Bèta Ritme hielp me de hulp te zoeken die ik nodig had’

• 21 maart
    • Talentgericht

Begeleiding voor studenten dóór studenten. Bij Fontys Engineering bieden ze op die manier hulp aan studenten die vastlopen. Zij worden een-op-een begeleid door studenten van de opleidingen Toegepaste Psychologie en HRM.

• Talentgericht onderwijs: toetsing innoveert mee

• 19 maart
    • Talentgericht Onderwijs
    • Uitgelicht

Fieke Tychon en Brigit Kolen werkten aan het nieuwe kader Toetskwaliteit: ‘Met input van heel veel collega’s uit instituten hebben we een kader gemaakt waarmee het gesprek in het instituut kan worden gevoerd over hoe toetskwaliteit kan worden bereikt.’

• Nieuwe OER is compacter, eenvoudiger en inclusiever

• 15 maart
    • Talentgericht

Een toegankelijke en inclusieve onderwijs- en examenregeling (OER), afgestemd op het Talentgericht Onderwijs bij Fontys. Hoe maak je die? Daarover boog zich een groepje experts en studenten van Fontys.

• ‘Dankzij NPO-gelden hebben weinig studenten zich uitgeschreven'

• 13 maart
    • Talentgericht

Monique van der Aa werkt als managementassistent bij het Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg, een klein instituut dat de masteropleiding Educational Needs aanbiedt. Zij was de spin in het web bij het inzetten van de NPO-gelden. Hoe heeft zij de afgelopen jaren de meerwaarde daarvan ervaren?

• Onderwijsvernieuwing is niet nieuw, afspraken wel

• 5 maart
    • Talentgericht

Studenten nemen de regie over hun eigen leerproces, krijgen meer vrijheid en leren van de keuzes die ze maken. Deze uitgangspunten van talentgericht onderwijs zijn niet nieuw binnen Fontys. Wat wel nieuw is, zijn de afspraken die hierover zijn vastgelegd.