Accelerate IT - AI for Education

Kwaliteitscheck
Het programma Accelerate IT biedt verkorte IT cursussen voor professionals. Men leert door gedurende 18 weken 1 dag per week deel te nemen aan een shared learning team samen met studenten en docentonderzoekers.

Fontysprofessionals

Expert | Onderzoeker

Tijdens de cursus AI for Education leer je alles over de technologie die tot doel heeft om het onderwijs
te ondersteunen en te verbeteren. Deze cursus brengt de werelden van technologie en onderwijs samen om de kloof tussen beide te overbruggen.

Waarom hiervoor kiezen?
Er is een groeiende vraag vanuit onderwijsprofessionals om bij te scholen op het gebied van AI en andere technologieën. Dit programma biedt een unieke kans om deze kennis op te doen en direct toe te passen in het
onderwijs.

Wat ga je leren?
Je leert alles over nieuwe vormen van onderwijs, de filosofie erachter, en hoe je deze kunt toepassen. Daarnaast
krijg je diepgaande kennis over de eigenschappen van technologie en de impact ervan op het onderwijs.

Wat is er bijzonder aan de cursus?
De cursus biedt een unieke combinatie van theorie en praktijk, waarbij je leert hoe je ideeën genereert, experimenteert en valideert in het onderwijs. Je ontwerpt en implementeert technische oplossingen en je leert hoe je valkuilen kunt vermijden.

Opzet lesprogramma

• Het programma duurt 18 weken.
  • Gemiddelde tijdsinvestering: 216 uur.
  • De taal van de cursus is in het Nederlands en Engels.
  • Eén dag per week ben je bij Fontys Strijp-TQ voor workshops, inspiratiesessies en eigen werktijd. De rest van de week werk je zelfstandig of in een groep aan je eigen technologische oplossing voor een of meerdere stakeholders in het onderwijs.
  • Je ontwerpt iteratief en presenteert regelmatig je voortgang.
  • Je sluit af met een eindproduct waarin je je visie op onderwijs en technologie omzet in een gevalideerde technologische oplossing.

Na afronding beschik je over kennis van nieuwe technologieën zoals generative AI,
advanced data en mixed reality. Je doet vaardigheden op in het ontwerpen en implementeren van technologische oplossingen. Je leert onderzoeks-gebaseerd werken middels triangulatie. Na afloop van de cursus ben je in staat om technologie succesvol te implementeren in het onderwijs, tot en met het opzetten van een start-up.

Als je de cursus positief hebt doorlopen, ontvang je een certificaat.

Deze cursus start ieder semester vanaf onderwijsweek 1.

Rens van der Vorst
r.vandervorst@fontys.nl