Sander Waulthers, studentcoaching, studentwelzijn en inclusie

Wie ben ik

Ik ben een verbonden persoon die waarde hecht aan groei en vooruitgang, ongeacht de omvang van de stappen die we samen zetten. Zoals het gezegde gaat: 'Een reis van duizend mijl begint met één enkele stap.' Met die insteek bouw ik aan relaties. Ik vertaal mijn nieuwsgierigheid naar onze studenten naar concrete verbeteringen voor studentcoaching en welzijn - of het nu gaat om het stroomlijnen van processen, het optimaliseren van studentcoachingprogramma`s, het aanscherpen van onze visie op studentcoaching, of het sparren met collega`s in de opleidingen: ik haal veel voldoening uit het dagelijkse contact met mensen, lachende studenten in onze gangen en de voortgang die we samen boeken.

Wat typeert mijn werk?

Mijn werk voor Fontys Studentenvoorzieningen typeert zich door een diversiteit aan taken die bijdragen aan de ontwikkeling van studentcoaching binnen Fontys. Zie me als een sparringpartner. Daarnaast ben ik druk bezig met diverse initiatieven rondom het bevorderen van het welzijn van onze studenten en streef ik elke dag naar een dieper begrip van wat studenten werkelijk nodig hebben om te floreren. Achter de schermen bijdragen aan het proces van studentcoaching voor tienduizenden studenten vereist een combinatie van praktische betrokkenheid, beleidsbijdragen en directe interactie met studenten en studentcoaches. Het is echt mensenwerk.

Wat wil ik bijdragen aan Fontys?

Ik geloof in de waarde van ieders inbreng en zienswijze binnen Fontys, met als doel studentcoaching en welzijn te versterken. We hebben allemaal dat ene puzzelstukje in handen en samen leggen we de puzzel pas echt compleet. Volgens mij is niemand 'alleen de docent', of 'alleen de studentcoach' We dragen allemaal een stukje voor de student in onszelf mee. Het belang van welzijn behoeft denk ik geen verdere uitleg. Naast leren is welzijn immers essentieel voor een waardevolle studentenervaring. Dat welzijn van onze studenten creëren we echt samen.

Waarover kunnen collega's contact met me opnemen?

Ik sta er voor open om met iedereen contact te leggen Neem zeker contact met me op als je meer wil weten over studentcoaching en welzijn binnen Fontys.