Talentcoach level We-1 (teams)

Deze training is gericht op het kunnen inzetten van de We.®- scan. We leren je teamprofielen te analyseren en in te zetten in de begeleiding van teams.
2 dagen
Op aanvraag

Docenten | Studentcoaches

Coach | Bruggenbouwer

De We.®-scan, de samengevoegde Me.®-scans van studenten, is een product voor ondersteuning bij elke vraag over de dynamieken die spelen in teams. De We.®-scan richt zich op bewustwording en positieve beïnvloeding van de bewuste en onbewuste dynamieken tussen de studenten/docenten en onderling en tussen het team en de buitenwereld. Door inzicht te geven in de kwaliteiten, talenten en valkuilen van elke student/docent wordt duidelijker wat de toegevoegde waarde is (of kan zijn) van eenieder en wordt duidelijk waarom er verschillen zijn in communicatiestijlen, leiderschapsstijlen en rol- en taakuitvoering.

Voor deelname aan deze We.®-Master 1 training is minimaal de afronding van de Me.®- Master 1 training vereist.

De We.®-scan is breed inzetbaar. Je kunt er o.a. het volgende mee:

• Het vormen van (project)teams.
  • Studenten/docenten inzicht geven in elkaars kwaliteiten, talenten en valkuilen en wat dit betekent voor de dynamiek in het team.
  • Teamleden leren om binnen een team zelf een rol te kiezen die het beste bij hun natuurlijke voorkeuren past.
  • Inzicht in de aanwezige teamdynamieken.
  • Het bepalen en afstemmen van communicatiestijlen, leiderschapsstijlen en rol- en taakuitvoering.

Na afloop van de We.®-master training kun je zelfstandig teamprofielen analyseren en interpreteren en deze bespreken met studenten. De training wordt afgesloten met een accreditatie (terugkoppelen van een We-scan aan een groep studenten).  Na de accreditatie ontvang je je We.-Master certificaat.

Deze training wordt verzorgd door TheTrueTalentteam i.s.m. Fontys O&O.

Uiteraard is deze scan ook geschikt om in te zetten bij eigen ontwikkeling van docenten of docententeams.

Data en tijden

Trainingsdata zijn in overleg te plannen.

Bianca Peersman
b.peersman@fontys.nl