De wereld van het Hoger Onderwijs

Ben jij nog niet bekend met alle onderwijsbegrippen en -afkortingen binnen het Hoger Onderwijs? Na deze training ben je er helemaal in thuis en kan je de koppeling leggen tussen deze begrippen en je werkzaamheden binnen Fontys.

Fontysprofessionals

Expert | Organisator

Deze training is met name voor (nieuwe) medewerkers die graag (meer) inzicht willen krijgen in veelgebruikte begrippen in het Hoger Onderwijs.

Dit is een training over de wereld van het hoger onderwijs in het algemeen en de plaats van Fontys daarbinnen. Tijdens deze training zullen belangrijke begrippen binnen het Hoger Onderwijs centraal staan en worden toegelicht. Hierbij moet je onder andere  denken aan:

• Nederlands Onderwijssysteem
  • Positionering hbo in het systeem
  • WHW
  • Registratie van opleidingen / Diplomaregister
  • Accreditatie / Inspectie
  • Prestatieafspraken / Macon / Marap
  • Gegevensuitwisseling
  • Taken Dienst SV

Aan het eind van de training zullen de taken van de dienst Studentenvoorzieningen nog nader worden belicht.

Na afloop van de training ben je bekend met bovenstaande begrippen binnen het Hoger Onderwijs en kun je de koppeling leggen tussen deze begrippen en je werkzaamheden binnen Fontys.

Data en locaties

De Trainingsdata zijn zichtbaar via het formulier onder de 'aanmelden' knop.

In overleg kan de cursus voor minimaal 5 medewerkers ook op een ander tijdstip en locatie worden aangeboden.

svstudentenadministratie@fontys.nl

Kosten: € 0